Datum
30.09.2014 12:00
Locatie
De Openbare Bibliotheek Amsterdam
Contact
Telefoon
020-5510746

Tijdens dit symposium spraken deskundigen uit binnen- en buitenland over de vraag wat daarvoor nodig is. Draagt het recent gelanceerde concept-CKV-examenprogramma bij aan een structurele inbedding van kunst in het onderwijsaanbod? Kunnen we zo’n programma ook verwachten in het basisonderwijs? Waar gaat het al goed en waar moet het anders? En wat kunnen we leren van de ervaringen uit Vlaanderen? In samenwerking met De Boekmanstichting en Fonds voor Cultuurparticipatie

In de kunst draait het om verbeelding, inzicht, denkkracht, motoriek en overdracht van ideeën. Cruciaal in een maatschappij waarin de veranderingen elkaar in snel tempo opvolgen en waar complexe vraagstukken vragen om creatieve denkers en doeners. Het huidige onderwijs richt zich te weinig op het ontwikkelen van dit soort vaardigheden. Integrale aandacht voor kunst vraagt dan ook om een andere inrichting van ons basis- en voortgezet onderwijs.

Tijdens het symposium Kunst in de klas! op 30 september 2014 spraken deskundigen uit binnen- en buitenland over de vraag wat daarvoor nodig is. Met medewerking van Gijs Scholten van Aschat, acteur en bestuurslid Akademie van Kunsten, en Barbara Visser, beeldend kunstenaar en voorzitter Akademie van Kunsten.

Openingsact Solid Ground Movement

Barbara Visser, voorzitter Akademie van Kunsten, beeldend kunstenaar

Interview Gijs Scholten van Aschat, acteur, en tweegesprek Margot Dijkgraaf met Barbara Visser

Brecht Demeulenaere, directeur Canon Cultuurcel, Vlaanderen

Lezing Antoine Gerrits, voorzitter Vernieuwingscommissie CKV

Lezing Marie-Thérèse van de Kamp, cultuurcoördinator Theresia Lyceum Tilburg

Talentontwikkeling in kunst en cultuur

Margot Dijkgraaf, directeur Boekmanstichting, middagvoorzitter en discussieleider

 

Credits lead foto: Vera van Horik

AANMELDEN VOOR dit evenement

Bedankt voor het inschrijven. Je ontvangt een bevestiging per mail.

AANMELDEN VOOR dit evenement

Je inschrijving is mislukt.